آزمایش مناسب در دلفی با گیاهان گلدان و سوف

آزمایش مناسب در دلفی با گیاهان گلدان و سوف

Martijn Geverrs مشاور ارشد گیاهان گلدان و سوف در دلفی است. او پرورش دهندگان را در كشت خود راهنمايي و توصيه مي كند. “من یک پرورش دهنده واقعی هستم.” علاوه بر این ، او در تحقیقات Kas به عنوان یک منبع انرژی ، مانند آزمایش رشد گیاهان گلدان و مخروطی فسیلی ، نقش دارد. یک مطالعه از ابتدای سال 2020 آغاز شد و در ابتدای سال جاری وارد مرحله دوم شد. راه حل صفحه PARperfect در این آزمایش نقش مهم و موفقی داشت. چطور؟ مارتین توضیح می دهد.

دلفی مخفف کلمه Worldwide Expertise for Food & Flowers است. در قلب دلفی توسعه دانش در مورد کشت محصول و بهینه سازی شرایط رشد است. دلفی دارای چندین تیم و مکان تحقیقاتی است که هر کدام تخصص و بخش خود را دارند. دلفی بیش از 240 کارمند دارد.

در همکاری با تولید کنندگان تحقیق کنید

تیم گلدان و گیاهان چند ساله یک تیم متخصص است که به طور مشترک به پرورش دهندگان در داخل و خارج از کشور مشاوره می دهد.

“ما به مشتریان خود ، تولیدكنندگان ، توصیه های كشت فنی می دهیم. ما به آنها می گوییم كه چگونه آنها می توانند گیاهان خود را به بهترین وجه رشد دهند ، به عنوان مثال در مورد لقاح ، و همچنین بهترین تنظیمات آب و هوا برای یك محصول مطلوب توصیه می كنند.” Martijn و تیم تماس فشرده ای با مشتری دارند.

“این چگونه سوالات به طور خودکار بوجود می آیند. از مشتری ، بلکه از طرف خود ما ، که می خواهیم پاسخی به آن بدهیم. و سپس ، ما تحقیق را با همکاری محققان مرکز بهبود Delphy ، مانند این آزمایش برای رشد فسیل ، آغاز می کنیم – گیاهان گلدانی و سوخاری رایگان.

“بنابراین ، علاوه بر Kas به عنوان یک منبع انرژی ، توسط مشتریان دلفی (تولید کنندگان) تأمین مالی می شود. آنها نتایج رزرو شده را بررسی می کنند و از مشاورانی که یافته های خود را به اشتراک می گذارند ، مشاوره تخصصی دریافت می کنند.

دلیل تحقیقات کشت فسیلی

در گیاهان گلدانی و سوخاری که سردتر رشد می کنند ، نسبتاً کمی به The New Way of Growing (NWG) توجه می شود.

“گیاهان سنگ آهک به انرژی نسبتاً کمی نیاز دارند و در مقایسه با محصولات سایه دار می توانند نور زیادی داشته باشند. به همین دلیل است که Het Nieuwe Telen در میان این پرورش دهندگان کمتر زندگی می کند.”

دلفی و تولیدکنندگان درگیر گفتند که زمان ایجاد تفاوت است. و بنابراین ایده محاکمه ای که سال گذشته آغاز شد ، به وجود آمد. Svensson شریک مرکز بهبود Delphy است و از او خواسته شد تا در مورد بهترین راه حل صفحه نمایش برای این آزمایش خاص فکر کند.

“PARperfect در آن زمان فقط بیرون بود. بنابراین زمان مناسبی برای استفاده از این محلول صفحه در حین آزمون است.” یک حرکت هوشمندانه معلوم شد.

“راه حل صفحه دوگانه به ما امکان می دهد انرژی بیشتری را نگه داریم.”

کنترل دقیق سطح نور با PARperfect

این آزمایش با شش نوع مختلف گلدان و گلدان انجام شد. در طول مطالعه ، از اصل PARperfect استفاده شد اما در اواسط تابستان ، در کشت سیکلامین مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

“خورشید زیاد است و نور بسیار زیاد است. سیکلامین بسیار زیاد است. و همین امر هدایت با اصل PARperfect را جالب تر می کند”. در تابستان کشت محصول وجود ندارد ، بنابراین با سنسورهای زیر صفحه نمایش و در سطح نور PAR ، سطح نور را دقیقاً در سطح گیاه تنظیم کنید. ”

و طبق گفته Martijn ، سود قابل توجهی برای تولید کنندگان گلدان و گیاهان چند ساله در استفاده از PARperfect وجود دارد.

“شما می توانید بسیار دقیق در سطح نور دلخواه هدایت کنید. به لطف PARperfect ، سیکلامین حداکثر سطح نور PAR 400 و بعداً 600 میکرومول بر متر مربع را دریافت کرد. بر خلاف سایر صفحات ، هیچ مسیر سایه ای با PARperfect ندارید.”

در مواردی که هدایت در سطح نور PAR در محصولات سایه دار مسلم است ، هنوز چیزهای زیادی برای کشت گیاهان گلدان و پرک وجود دارد.

“این در بین پرورش دهندگان گیاهان گلدان و سوف کمی کمتر زندگی می کند زیرا سطح نور به اندازه محصولات سایه دار گوش نمی دهد. این آزمایش مفید بودن آن را نشان داده است.”

و پس از آن ، البته ، صرفه جویی در انرژی وجود دارد.

“در طول دوره آزمایش طولانی ، پنجره ها در طول روز بیشتر بسته بودند. این هوا برای مدت طولانی تری هوای گرم را در داخل نگه داشت. ما همچنین صفحه ها را برای صرفه جویی در انرژی بیشتر بسته نگه داشتیم.”

در حال رشد گیاهان گلدان و سوف بدون فسیل: بله یا نه؟

هدف از تهیه پوف بررسی چگونگی امکان کشت بدون فسیل در گیاهان گلدان و پرک امکان پذیر است. یکی؟

“در ابتدا ، ما از یک لوله گرمایی دیگر در گلخانه استفاده کردیم. ما آن را در یک تاریخ مشخص بردیم. این به خوبی انجام شد. با یک سیستم گلخانه ای بسته شده و عایق بندی شده ، روشنایی LED ، اتمیزه کردن فشار بالا ، مکش هوا در فضای باز ، PARperfect ، سنسورهای لازم و یک رایانه پیشرفته آب و هوایی ، ما قادر به تنظیم بهینه آب و هوا ، بدون لوله گرمایش در گلخانه بودیم. ”

با این حال هنوز برای پرورش دهندگان گلدان و گیاهان سودآور سودآور نیست.

“این مرحله بعدی است. اول ، ما می خواستیم شرایط ایده آل را برای آزمایش اینکه آیا کشت بدون فسیل امکان پذیر است تنظیم کنیم. و بله ، همین. اما سرمایه گذاری برای تولید کنندگان گیاهان گلدان و چند ساله بسیار زیاد است. روشنایی LED ، به ویژه ، مقرون به صرفه است. ”

بنابراین قابل قبول نیست که تولیدکنندگان در این روش تولید مثل سرمایه گذاری کنند مگر اینکه بخواهند روش جدید تولید کنند. مسئله زمان و بیشتر است

مارتین فکر می کند که توسعه است.

“من فکر می کنم یک سال یا 10 تا 15 سال دیگر طول می کشد ، اما این تماشای غلیظ قهوه است.”

در فوریه سال جاری ، مرحله دوم محاکمه در مرکز بهبود دلفی آغاز شد که بیشتر به جنبه عملی تری متمرکز بود.

“ما ابتدا موقعیت ایده آل ایجاد کردیم. اکنون آنها را می شناسیم. اکنون چالش ایجاد وضعیت واقعی تر ، یک راه حل عملی برای پرورش دهنده است. امیدواریم با کاهش تعداد میکرومول (μmol / m2 / s) LED به این هدف برسیم قرار گرفتن در معرض ، در نتیجه سرمایه گذاری کمتر و حتی مصرف انرژی کمتر. با این حال ، حتی در زمستان سرد گذشته از هیچ گرم کننده لوله استفاده نشده است. ”

این پروژه توسط مرکز پیشرفت Delphy و با حمایت مالی برنامه Kas als Energiebron ، برنامه اقدام و نوآوری وزارت LNV و Glastuinbouw Nederland انجام می شود. گل دهنده های یک ساله تابستانی Crop Cooperative ، Signify ، Ludvig Svensson ، Florensis ، Schoneveld Breeding و Wireless Value نیز در این پروژه سهیم هستند.

در مورد راه حل های مورد نظر سوالی دارید؟

فهرست